Anglická škola a jesle
Monty školka Praha

Mezinárodní a multikulturní školka a jesle

Více informací

Monty škola Praha

Do Monty školky nechodí pouze české děti nebo cizinci. Anglicko - česká jazyková školka – Matřeská škola Monty School Praha - je mezinárodní a multikulturní školka a jesle, stejně jako bude svět kolem nás, až děti vyrostou. Bilingvní prostředí pomáhá dětem zvládnout oba jazyky na úrovni rodilého mluvčího.

Zprávičky

Týden bez hraček - skvělý projekt

V Monty školce proběhl „Týden bez hraček“.

Inspirovali jsme se německým projektem „Školka bez hraček“  podrobnosti např. na http://www.spielzeugfreierkindergarten.de/fr_engl.html

O co vlastně jde a proč něco takové vzniklo?

Praktické zkušenosti s prací s dospělými ukazují, že návykové vzorce chování mohou být vytvořeny již v dětství. Evaluační studie v oblasti prevence návykových látek jsou ty, které na jedné straně pomáhají posílit celkový zdravotní stav lidí a na druhé straně zvyšují jejich hlavní psychosociální kompetence a životní dovednosti.

Dospělí stejně jako děti, které navštěvují mateřskou školu, mohou také používat“ hračky“, aby zakryli neuspokojené potřeby či frustraci. Valná většina pedagogů předškolního vzdělání je přesvědčena, že prevence v tomto směru může začít právě ve školce.

Co je vlastně bilingvní vzdělání?

Příspěvek ředitelky a majitelky

Školka Monty se od samotného počátku své existence zaměřuje na výuku cizích jazyků formou bilingvního vzdělávání.

Co tedy bilingvní vzdělávání znamená?

Metod bilingvní výchovy existuje několik.

Já se v tomto příspěvku však zaměřím pouze na dvě nejčastější metody bilingvní výchovy, které jsou podle mého názoru pro Čechy nejrelevantnější. Tou první je tzv. metoda „OPOL“ (z anglického „one person – one language“, jedna osoba – jeden jazyk), která se vztahuje zejména na smíšená manželství, kde každý rodič mluví na dítě svým rodným jazykem, např. matka česky a otec  anglicky, a rodina žije v zemi, kde je jeden z těchto jazyků jazykem dominantním. Tou druhou je pak metoda ML@H („Minority Language at Home“ – minoritní jazyk doma), kterou lze aplikovat např. v rodinách, kde oba rodiče používají doma minoritní jazyk, např. češtinu, ale žijí v zemi, ve které je dominantním jazykem jazyk jiný, např. angličtina.

Nový školní rok 2017/2018

Hlavními cíly ve školním roce 2017/2018 je rozvoj hudebních, sluchových a psychologických kompetencí. Vrátí se nám kroužek baletu, do programu zařadíme tzv. týdny bez hraček a páteční herní odpoledne.

Zápis či přestup na školní rok 2017/2018

Zápis do školky a jeslí Monty probíhá po celý rok. Sjednejte si osobní schůzku, na které Vám rádi vše vysvětlíme.

Děti, které od 1. 9. 2017 nově zahrnuje povinnost školní docházky, mohu bez problémů přestoupit! 

 

 

 

 



Co Vás zajímá

Logopedie

Stále více dětí má obtíže s řečí a potřebují vyhledat odbornou logopedickou péči. Pokud se ještě k tomu učí více jazyků je logopedický dohled nutností. Nad výslovností a správným řečovým vývojem v Monty dohlíží klinická logopedka, která pravidelně jednou týdně do školky dochází. 

Jesle

Monty program pro batolata (možnost docházet dva, tři nebo pět dní v týdnu, či dle individuální domluvy) je zaměřen na rozvoj jemné motoriky, sociálních návyků a lekce z praktického života. V dětech je rozvíjena samostatnost, ale také schopnost soužití v kolektivu vrstevníků. Všechny činnosti jsou zaměřeny na to, aby malí Montíci byli nezávislí, a aby se u nich rozvinula sebedůvěra a sebeuvědomění. Děti si společně hrají, zpívají, tancují a nechybí ani vyprávění příběhů či možnost trávit čas na zahradě nebo v přilehlém lese. Během dne se aktivity volně prolínají.

Zaměřujeme se na simultánní bilingvismus, kdy si dítě osvojuje oba jazyky najednou a s obě má kontakt od raného dětství. 

Sebeobrana

Dobrodružné poznávání a objevování světa kolem nás, základy sebeobrany a KRAV MAGY.

Školka

V MONTY děti nerozmazlujeme, ale zaměstnáváme jejich hlavy a těla tak, aby se naučily mnohonásobně více, než jinde a přitom školku považovaly za svou druhou rodinu! S zaměřením na simultánní bilingvismus, kdy si dítě osvojuje oba jazyky najednou, s obě má kontakt od raného dětství. 

Mateřská školka Monty School Praha je zapsána v rejsříku škol a situována v nádherném prostředí pražské čtvrti Hodkovičky. 

Děti vyrůstají v multikulturním prostředí, stejně jako bude svět kolem nás, až vyrostou. Děti nejsou striktně rozdělovány podle věku, ale spíše na základě jejich znalostí a schopností. O děti se starají angličtí rodilí mluvčí i čeští učitelé z řad mužů i žen. Za podstatné považujeme prožitkové učení s pestrou nabídkou podnětů k učení a radost z něho. Základní metodou naší práce je hra, která znamená učit se, komunikovat, představovat si, spolupracovat, tvořit, být šťastný, být svobodný, žasnout, růst ale i mít čas. Pracujeme s každým podle jeho tempa a možností. 

Výhody dvojjazyčného vzdělání vydíme ve chvíli, kdy dítě mluví jedním jazykem, jako by mělo v hlavě připravenou i odpověď v jazyce druhém. Každou chvíli musí vyhodnocovat, jak mluví jeho partner v rozhovoru. To je dobrý trénink pro mozek, děti díky tomu mají tvořivější myšlení a jsou citlivější v komunikaci. Odmalička vědí, že tohle nemusí být jen „stůl“, ale také „tisch“ nebo „table“, a proto tolik neškatulkují a bývají otevřenější. Bilingvní děti dovedou zpravidla také lépe uvažovat o povaze a funkci jazyka a snadněji se učí další řeč.

1) Výhody při komunikaci: 
- širší komunikační pole (širší rodina, komunita, mezinárodní spojení, zaměstnání ). 
- gramotnost ve dvou jazycích.

2) Kulturní výhody: 
- hlubší multikulturnost, dvoujazyčná zkušenost se světem.
- větší tolerance vůči menšinám, menší inklinace k rasismu.

3) Rozvoj poznávacích schopností: 
- rozvoj myšlení, kreativity, citlivosti v komunikaci.

4) Osobnostní rozvoj: 
- posílení sebeúcty, sebejistoty.
- bezpečná identita.

5) Výhody v oblasti vzdělávací: 
- rostoucí možnost dosažení vyššího vzdělání.
- snazší učení se třetímu jazyku.

6) Ekonomické výhody: 
- širší možnost uplatnění v různých zaměstnáních